Uczniowie klasy 4a wzięli udział w szkolnym konkursie savoir-vivre i pokazali, że zasady dobrego wychowania są nie tylko pożyteczne, ale też… świetną zabawą!
Podczas lekcji wychowawczej cała klasa zaangażowała się w stworzenie autorskiej gry planszowej, której tematem były zasady właściwego zachowania w różnych sytuacjach: w szkole, w muzeum, w teatrze, przy stole oraz w lesie. Uczniowie pracowali w zespołach, z których każdy był odpowiedzialny za inny element gry.
W efekcie wspólnej pracy powstały: karty z pytaniami i wyzwaniami, sprawdzającymi wiedzę i zachęcającymi do refleksji, instrukcja gry, jasno opisująca zasady rozgrywki oraz kolorowa plansza, zaprojektowana z dbałością o szczegóły i atrakcyjny wygląd.
Projekt nie tylko utrwalił znajomość zasad dobrego wychowania, ale również rozwinął umiejętność współpracy, kreatywność i odpowiedzialność za wspólny efekt końcowy. Gra wzbudziła ogromne zainteresowanie i na pewno będzie wykorzystywana podczas zajęć wychowawczych.
Organizacja: M. Pawełek