Działania antysmogowe.

Działania antysmogowe 2020/2021

od września do grudnia 2020

-Biblioteczny konkurs plastyczno – komiksowy dla uczniów klas trzecich „Sowy nie lubią smogu”.
Ilość uczestników: 25.

SOWY NIE LUBIĄ SMOGU

Zwycięskie prace.

koordynator Stąsiek Romana

– biologia – uczniowie klasy 6 a i 6 b ( w sumie 39 osób) wzięło udział w akcji pt ” Co mogę zrobić, aby zmniejszyć zanieczyszczenie powietrza w swojej okolicy?”  Zadanie polegało na podaniu kilku propozycji działań, które będą miały realny wpływ na zmniejszenie zanieczyszczenia powietrza w miejscu zamieszkania.

prowadzący Dorota Korpan

– w dniu 11.12.2020r. zajęcia  z klasą 3a pt. „Smog czy smok” – udział 16 uczniów.
prowadzący  Grażyna Kamińska. Joanna Macionczyk

– zapoznanie wszystkich uczniów  z tablicą informującą o jakości powietrza, znajdującą się w przedsionku szkoły. Przed wyjściem na podwórko, wskazane dziecko sprawdza oznaczenie na w/w tablicy.

– uczniowie klasy 6b :
– 25.09.2020 „Pamiętamy o kontroli czystości powietrza” kl.6b (smog).
– 09.10.2020 „Hałas groźny prawie tak jak smog” kl.6b Pogadanka.

prowadzący Joanna Ulman – Szłapka

-Konkurs plastyczny skierowany do wszystkich chętnych uczniów szkoły: „Ze smogiem i bez smogu” konkurs plastyczny
Zasady konkursu :
– praca plastyczna ma być wykonana w formacie A4;
– kartkę dzielimy kreską lub w inny sposób na pół i na jednej części rysujemy krajobraz ze smogiem, a na drugiej części rysujemy ten sam krajobraz bez smoga;
– gotowe prace przynosimy do szkoły po zakończeniu zdalnego nauczania dla wszystkich klas i zanosimy do wychowawców świetlicy;
– prace mają być podpisane z tyłu ( imię, nazwisko, klasa );
– ze wszystkich prac wybierzemy 12 najładniejszych i z nich zostanie stworzony kalendarz na rok 2021, który zostanie zawieszony w świetlicy szkolnej;
– dla uczestników konkursu zostały przewidziane nagrody.

koordynator Joanna Ulman – Szłapka

–  21.09.  klasa 2b zajęcia tematyczne dotyczące konieczności segregacji i ponownego przetwarzania odpadów. Poruszony został również Problem zanieczyszczenia powietrza – SMOG   Uczniowie wskazywali zagrożenia wynikające z zaśmiecania naszej planety oraz podawali przykłady działania na rzecz ochrony przyrody w swoim środowisku. Na koniec zajęć dzieci stworzyły prace plastyczne.
prowadzący Monika Pawełek

– klasa 3b (18 uczniów) – realizacja tematyki związanej ze smogiem:
Ø 06.10.Rozmowa na temat: „Co i jak można oszczędzać?”. Wskazywanie właściwych zachowań dotyczących ograniczenia wytwarzania odpadów, poszanowania wody i energii elektrycznej. Rozpoznawanie pojemników na odpady.
Ø 19.01. Słuchanie Opowiadania Agnieszki Frączek „Smog”. Film edukacyjny: Powietrze bez śmieci. Jak powstaje smog? Rozmowa na temat „Czym jest smog? Dlaczego musimy zadbać o czyste powietrze? Oglądanie bajki Rodzina Treflików pt. „Smog”. Wykonanie pracy plastycznej- – plakatu „Czyste powietrze – nasze życie lepsze!”
Ø Odzyskiwanie surowców wtórnych – zaangażowanie w akcję charytatywną „Pomagamy Joasi – zbieramy nakrętki”.
Ø Korzystanie na co dzień z oczyszczacza powietrza zakupionego z inicjatywy rodziców.

prowadzący Gliwicka Joanna

– klasa 4a – „Smog – co musimy wiedzieć?”
Uczestnicy: 26

prowadzący Rduch Joanna



Komentarze są zamknięte.